PR dla autorów i wydawnictw

Jak przebić się z nową książką, skoro w Polsce wydaje się około 30 tysięcy tytułów rocznie? Niestety – nie ma na to uniwersalnej recepty. Nie chcemy też obiecywać, że każda książka, która do nas trafi, stanie się bestsellerem. Możemy jednak zaproponować profesjonalną pomoc w zwiększeniu szansy na sukces, przy zachowaniu stosunkowo niskich kosztów.


Warto wiedzieć! W początkowym okresie funkcjonowania Agencja Empemedia koncentrowała się  właśnie na usługach dla autorów, głównie self-publisherów, a także dla małych wydawnictw (bez rozbudowanych struktur marketingowych). Jesteśmy prawdopodobnie pierwszą agencją w Polsce wyspecjalizowaną w promocji autorów.


marcin-pietraszek2

Kto za tym stoi?

Cześć, nazywam się Marcin Pietraszek – jestem właścicielem Agencji Empemedia oraz koordynatorem wszystkich projektów. Dzięki temu masz pewność, że za naszą współpracę odpowiada konkretna osoba – z imieniem, nazwiskiem i twarzą.

Rynek wydawniczy nie jest mi obcy, sam zresztą także jestem autorem. Dotychczas ukazało się pięć moich książek poradnikowych (w tym jedna doczekała się dwóch wydań). Na swoim koncie mam także beletrystykę: powieść oraz zbiór opowiadań. Jedną z książek wydałem samodzielnie, poza tym przez kilka lat prowadziłem wydawnictwo prasowe.

Wszystko to sprawia, że proces wydawniczy znam z kilku stron – rozumiem oczekiwania i bolączki autorów, wiem jak funkcjonuje rynek wydawniczy w Polsce, a jako PR-owiec znam też potrzeby mediów. Łącząc znajomość rynku wydawniczego i medialnego z własnym doświadczeniem, jestem w stanie zaoferować realne wsparcie w promocji nowych tytułów.

Co możemy zapewnić?

  • Informacja o książce trafi do większości redakcji poświęconych książkom i literaturze.
  • O książce dowiedzą się blogerzy i recenzenci zajmujący się konkretnym typem literatury.
  • Informacje o książce pojawią się w wirtualnych katalogach książek i premier.
  • Chętnie przygotujemy i przeprowadzimy akcje promocyjne i konkursowe we współpracy z odpowiednio dobranymi portalami.
  • Zajmiemy się przygotowaniem i dystrybucją eksperckich informacji prasowych z wypowiedziami autora lub wydawcy, które zmaksymalizują szansę na zainteresowanie mediów książką.
  • Przeprowadzimy działania promocyjne w mediach społecznościowych.
  • Będziemy koordynować cały proces promocji książki.
  • Przez cały okres współpracy służymy bezpłatnym doradztwem marketingowym.

Czego nie gwarantujemy?

  • Występu w telewizji śniadaniowej (choć nasi autorzy nie raz pojawiali się w telewizji),
  • Publikacji na temat książki lub autora w konkretnym portalu lub czasopiśmie (chyba, że będą to publikacje sponsorowane),
  • Konkretnych wyników sprzedaży,
  • Bezkrytycznych recenzji.

Czy promujemy każdą książkę?

Nie. Przed rozpoczęciem współpracy chcemy zapoznać się z książką lub jej  fragmentami. Sprawdzamy, czy książka została poprawnie zredagowana i przede wszystkim, czy ma potencjał promocyjny. Jeśli w przypadku danej książki nie jesteśmy przekonani, że będziemy w stanie pomóc w jej promocji, wolimy odmówić od razu, zanim autor bądź wydawnictwo poniesie niepotrzebne koszty. Co do zasady – nie promujemy fantastyki i poezji.

Autorowi lub wydawnictwu proponujemy do wyboru trzy pakiety. W niektórych sytuacjach możliwe są ich modyfikacje, jednak ich znajomość stanowi dobry punkt wyjścia do dalszych rozmów. W przypadku kampanii reklamowych w portalach i innych mediach ostateczna cena zależy od wyboru konkretnych propozycji, dlatego podane ceny należy uznać za orientacyjne.

Samo sedno: promocja książki przy minimalnych kosztach

Kampania obejmuje:

  • przygotowanie, dystrybucję informacji prasowej na temat książki
  • 30-dniowy monitoring publikacji internetowych z dostępem do Panelu Klienta
  • kontakty z blogerami i recenzentami (propozycje recenzenckie)
  • 6-miesięczny monitoring recenzji (także po zakończeniu kampanii)
  • publikacje informacji o premierze w wirtualnych katalogach ksiażek

Czas trwania: 2 miesiące

Koszt miesięczny: 500 zł netto

Doskonała relacja jakości do ceny

Kampania obejmuje:

  • działania promocyjne na Facebooku i ew. na Instagramie (reklamy, wpisy sponsorowane, targetowanie)
  • kampanię promocyjną we współpracy z wybranym portalem (możliwa reklama, wywiady, konkursy) o wartości 600 zł
  • przygotowanie maks. 2 grafik do kampanii
  • przygotowanie, dystrybucję i monitoring informacji prasowej na temat książki
  • kontakty z blogerami i recenzentami (propozycje recenzenckie)
  • 30-dniowy monitoring publikacji internetowych z dostępem do Panelu Klienta
  • 6-miesięczny monitoring recenzji (także po zakończeniu kampanii)
  • publikacje informacji o premierze w wirtualnych katalogach książek.

Czas trwania: 3 miesiące

Koszt miesięczny: 1000 zł netto

Pełna kampania, ale nadal bez wysokich kosztów

Kampania obejmuje:

  • prowadzenie (lub współprowadzenie) konta książki lub autora na Facebooku i ew. Instagramie (w tym pozyskiwanie i aktywizację fanów)
  • kampanię promocyjną we współpracy z kilkoma portalami (możliwa reklama, wywiady, konkursy) – kampania o wartości 1500 zł
  • przygotowanie maks. 5 grafik do kampanii
  • promocję na Facebooku i ew. na Instagramie
  • przygotowanie, dystrybucję i monitoring informacji prasowej na temat książki
  • kontakty z blogerami i recenzentami (propozycje recenzenckie)
  • 30-dniowy monitoring publikacji internetowych z dostępem do Panelu Klienta
  • 6-miesięczny monitoring recenzji (także po zakończeniu kampanii)
  • publikacje informacji o premierze w wirtualnych katalogach ksiażek

Czas trwania: 4 miesiące

Koszt miesięczny: 1350 zł netto

 


Przykład kampanii

ksiaze-okladkaSeria powieści historycznych „Krew wojowników” Łukasza Czeszumskiego doczekała się dwóch tomów, a w przygotowaniu są kolejne. Obydwu tomom towarzyszyła publikacja informacji prasowych (łącznie 43 publikacje), a także promocja w czołowych portalach literackich i historycznych.
Uznani blogerzy literaccy zamieścili ponad 20 recenzji powieści (wszystkie pozytywne, czekamy na kolejne). W styczniu 2018 roku, tom I pt. „Uciekinier” otrzymał w swojej kategorii tytuł „Książki Roku 2017” w plebiscycie organizowanym przez portal Granice.pl. Tom II pt. „Książę” zdobył tytuł „Książki na Wiosnę 2018” w kat. Z historią w tle. Książka posiada swój profil na Facebooku, który okresowo prowadzimy wspólnie z autorem.
Przykłady publikacji:
Książę, czyli renesans we Włoszech,
przykład informacji prasowej ,
przykład recenzji
.

 


Zainteresowanych autorów i wydawnictwa prosimy o przesłanie następujących informacji:

  • krótki biogram,
  • opis książki,
  • fragment książki,
  • data premiery,
  • nazwa wydawcy (lub informacja, że jest to selfpublishing),
  • informacje na temat grupy docelowej książki,
  • informacje na temat sposobu dystrybucji książki.

Zapraszamy do kontaktu