Agencja PR Empemedia | Warszawa | pn-pt g. 9-17

Promowanie książek – oferta dla autorów

promocja autorów


Jak przebić się z nową książką, skoro w Polsce wydaje się około 30 tysięcy tytułów rocznie? Niestety – nie ma na to uniwersalnej recepty. Dlatego nie możemy zagwarantować, że książka każdego autora, który się do nas zgłosi, stanie się bestsellerem. To, co możemy zaproponować, to profesjonalna pomoc w zwiększeniu szansy na sukces, przy zachowaniu stosunkowo niskich kosztów po stronie autora lub wydawnictwa.

 

promocja autorówAutor korzystający z naszego wsparcia promocyjnego może mieć pewność, że specjalnie przygotowane informacje na temat jego książki trafią do dziennikarzy, recenzentów oraz blogerów zajmujących się literaturą, a za ich pośrednictwem także do potencjalnych czytelników.

Podstawę naszej oferty dla autorów stanowią informacje prasowe powiązane z utrzymywaniem kontaktów z mediami, a także z monitoringiem publikacji. Jako uzupełnienie przekazów medialnych proponujemy usługi dodatkowe, pozwalające na osiągnięcie efektu synergii – współpracę z blogerami, czy też uzupełnienie informacji w internetowych katalogach książkowych. Koncentrujemy się na zestawach usług stanowiących najlepszą relację jakości do ceny – dzięki temu możliwe jest wykorzystanie możliwości promocyjnych bez narażania autorów na wysokie koszty.


Nasze cele:

  • chcemy sprawić, by informacja o dobrej książce trafiła do odpowiednich dziennikarzy, redaktorów oraz recenzentów i blogerów zajmujących się literaturą;
  • dążymy do tego, by uznani recenzenci/blogerzy zainteresowali się książką – przeczytali ją i napisali o niej;
  • poprzez recenzje, informacje prasowe oraz informacje w katalogach nowości książkowych zwiększamy świadomość pojawienia się danego tytułu wśród potencjalnych czytelników i dystrybutorów;
  • poprzez kampanie reklamowe w portalach literackich, wzmacniamy efekt promocyjny;
  • prowadząc w imieniu autora (lub wspólnie z nim) profil na Facebooku (przez dowolny okres), informacja o nim i jego twórczości dociera do dużej grupy potencjalnych czytelników.

 

Aby rozpocząć kampanię PR, musimy mieć pewność co do jakości książki, którą mamy promować oraz mieć przekonanie co do jej potencjału promocyjnego. Dlatego – niestety – ale wielu autorom odmawiamy. Zależy nam, aby dziennikarze, blogerzy, recenzenci, z którymi współpracujemy, mogli mieć pewność, że polecamy jedynie książki o wysokiej jakości – nie możemy nadwerężać ich zaufania, proponując publikacje, do których sami nie jesteśmy przekonani. Zdajemy sobie przy tym sprawę, że nie jesteśmy nieomylni i podobnie jak niektóre wydawnictwa, my również możemy odrzucić coś, co okaże się nieoszlifowanym diamentem. Niestety, jest to sytuacja nie do uniknięcia.


Naszą podstawową ofertę stanowią gotowe pakiety do wyboru:

  • PR Mini – informacja prasowa z wysyłką do wielu mediów, 30-dniowy monitoring publikacji – cena 650 zł brutto.
  • Pakiet Standard – informacja prasowa z wysyłką do wielu mediów, 30-dniowy monitoring publikacji, kontakty z blogerami i recenzentami, pośrednictwo w kontaktach z mediami. W ramach naszych działań pozyskamy od 10 do 30 recenzentów/blogerów zainteresowanych książką. Cena: 1100 zł brutto.
  • Pakiet Media – pakiet obejmuje dwie informacje prasowe, z których pierwsza może stanowić zapowiedź książki, a druga informację o premierze (szczegóły ustalimy wspólnie). Gwarantujemy min. 5 publikacji każdej informacji prasowej. Cena obejmuje także pozostałe składniki pakietu Standard. Cena: 1600 zł brutto.
  • Pakiet Reklama – Pakiet Standard + dodanie informacji o książkach do baz książek + kampania reklamowa w portalach internetowych dobranych stosownie do tematyki książki. Cena: 1750 zł brutto, przy czym cena ta może ulec zmianie w zależności od wybranych portali i form promocji.
  • Pakiet Optimum – zawiera składniki powyższych pakietów (Media + Reklama). Cena: 2200 zł brutto.

Opcjonalnie oferujemy także Pakiet Social Media, obejmujący prowadzenie konta autora lub książki wraz z obsługą kampanii reklamowej na Facebooku. Koszt – 615 zł brutto /miesięcznie. Na życzenie Klienta istnieje możliwość przeprowadzenie szerszej kampanii promocyjnej na Facebooku.

Zazwyczaj kampania towarzysząca wprowadzeniu na rynek nowego tytułu trwa 3 miesiące. Poza wyjątkowymi sytuacjami, nie zalecamy kampanii w stosunku do książek, które są już obecne w sprzedaży dłużej niż 6 miesięcy. W przypadku wątpliwości, zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji e-mailowej.

 


Zainteresowanych autorów prosimy o przesłanie e-mailem następujących informacji:

  • krótki biogram,
  • opis książki,
  • fragment książki,
  • data premiery,
  • nazwa wydawcy (lub informacja, że jest to selfpublishing),
  • informacje na temat grupy docelowej książki,
  • informacje na temat sposobu dystrybucji książki.

 

Każdy autor otrzymuje od nas odpowiedź, choć niestety, nie każda jest pozytywna.

 

Zapraszamy do KONTAKTu.