Agencja PR Empemedia | Warszawa | pn-pt g. 9-17

Empemedia Mix – skuteczna promocja firmy

15 Mar
news1

Empemedia Mix – skuteczna promocja firmy

Pewnie każdy przedsiębiorca co pewien czas zadaje sobie pytanie w stylu: jak promować małą firmę? Możliwości jest oczywiście bardzo wiele, ale niestety, środki finansowe – ograniczone. Istnieje jednak uniwersalny zestaw usług, który sprawdza się prawie w każdej sytuacji. Warto przeczytać cały artykuł.

Promocją firm w internecie zajmujemy się codziennie od wielu lat. Na podstawie tych doświadczeń wybraliśmy trzy działania promocyjne, które pozwalają osiągnąć najlepsze efekty przy jak najmniejszych kosztach. Można z nich korzystać oddzielnie, ale Empemedia Mix najskuteczniej działa jako zestaw.

Składnik nr 1: Eksperckie Informacje Prasowe

Przygotowywane przez nas informacje prasowe w każdym miesiącu trafiają do setek dziennikarzy i redaktorów. To oznacza, że co miesiąc mnóstwo osób mających wpływ na to, co znajdzie się w polskich mediach elektronicznych, ma okazję przeczytać tekst dotyczący Twojej marki.

Ale to nie wszystko. Nasze informacje prasowe mocno wyróżniają się na tle innych i są szczególnie cenione w redakcjach. Dlaczego? Ponieważ przykładamy dużą wagę do tego, by łączyć interesy naszych Klientów, redakcji portali i czasopism oraz końcowych czytelników. Przygotowujemy więc takie teksty, które są dobrze napisane i niosą ze sobą wartościowe informacje. W większości tych tekstów nasi Klienci wypowiadają się jako eksperci w dziedzinie, którą się zajmują.

Tego typu teksty mają w sobie podwójną moc. Stanowią one nie tylko skuteczną reklamę, ale dodatkowo budują wizerunek marki wśród dziennikarzy, redaktorów i czytelników. A ponieważ w każdym miesiącu tekst wykorzystywany jest średnio przez kilkanaście redakcji, w skali roku można zapewnić sobie ok. 200 publikacji, które trafiają do tysięcy czytelników! Można powiedzieć, że Eksperckie Informacje Prasowe stanowią kamień węgielny pod długotrwałą budowę mocnej pozycji rynkowej i doskonałego wizerunku w danej branży. To dlatego duże firmy nigdy nie zapominają o wykorzystywaniu informacji prasowych w swoim biznesie – warto wziąć z nich przykład.

Składnik nr 2: Promocja marki na Facebooku

Uzupełnienie dla Eksperckich Informacji Prasowych stanowi prowadzenie konta w mediach społecznościowych. Nie tracimy jednak czasu, energii (ani pieniędzy naszych Klientów) na aktywność w tych portalach, które są w Polsce niszowe. Mała firma o ograniczonych środkach powinna skoncentrować się właśnie na Facebooku, ponieważ to tam można spotkać 1/4 populacji Polski.

Bądź tam, gdzie Twoi klienci. A dziś jest niemal pewne, że Twoi klienci – bez względu na to, czy są to nastolatki czy prezesi dużych firm – mają konta na Facebooku. Tyle, że przy ogromnej konkurencji samo bycie tam to za mało. Wpisy powinny być atrakcyjne z punktu widzenia grupy docelowej, angażujące i interesujące merytorycznie. Facebook nie jest miejscem odpowiednim na agresywną autopromocję. Tu sprawdzą się działania subtelne, ale też autentyczne i co nie mniej ważne, prowadzone regularnie.

Z naszych doświadczeń wynika, że coraz więcej osób usiłuje skontaktować się z daną marką właśnie przez Facebooka! Zdarza się, że Facebook zastępuje infolinię lub czat na stronie internetowej. Dlatego zalecamy stałą komunikację z potencjalnymi odbiorcami właśnie za pomocą tego portalu oraz przyciąganie kolejnych, z wykorzystaniem reklam w postaci wpisów sponsorowanych oraz boksów promujących firmowy profil. Tylko łączenie tych działań pozwoli efektywnie wykorzystać moc tkwiącą w obszarze social media.

Składnik nr 3: Reklama Google AdWords

Eksperckie Informacje Prasowe oraz Promocja Marki na Facebooku to działania, które można zaliczyć do kategorii content marketingu (marketingu treści). Naturalne uzupełnienie dla nich stanowi reklama w najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce internetowej.

Wykorzystanie Google AdWords pozwoli trafić z informacją na temat oferowanych produktów bądź usług dokładnie do tych osób, które ich potrzebują i to dokładnie w tym czasie, w którym ich poszukują. Jeśli ktoś szuka Twojej oferty, zrób wszystko, aby właśnie wtedy, kiedy jest emocjonalnie zaangażowany w poszukiwanie, trafił na Twoją stronę internetową.

Empemedia Mix – osiągnij efekt synergii

Empemedia Mix jest zestawem usług najbardziej niezbędnych w promocji firmy w internecie. Chcemy jednak podkreślić, że choć usługi te można również zamawiać i realizować oddzielnie, tylko razem dają one efekt synergii.

Informacje prasowe, kampania na Facebooku oraz reklamy AdWords, jeśli stosowane są w powiązaniu ze sobą, przyniosą efekty lepsze niż każda z tych usług osobno! Osoba poszukująca rozwiązania swojego problemu w Google, na Facebooku lub w portalach internetowych, w każdym z tych miejsc może spotkać Twoją markę, co zwiększa przekonanie o jej kluczowym znaczeniu w obszarze zainteresowania Klienta.

Te trzy narzędzia nawzajem się uzupełniają, wzmacniając wzajemnie swoją skuteczność. Wyobraź sobie, że Klient szukając rozwiązania swojego problemu, wpisuje hasło w Google. Za pośrednictwem wyszukiwarki trafia do portalu, w którym znajduje się artykuł na poszukiwany temat, w którym wypowiadasz się jako ekspert w swojej branży. Zaintrygowany Klient zaczyna szukać Twojej marki na Facebooku. Znajduje fanpage firmy, a na nim linki do innych tekstów eksperckich z Twoimi wypowiedziami. Materiały te wzmacniają zaufanie do marki i w końcu – za sprawą kilku kolejnych interakcji z marką – skłaniają do zakupu. Fanpage może wzmacniać lojalność Klienta wobec marki, również w przyszłości przypominając mu o ofercie, która pomogła rozwiązać jego problem.

Empemedia Mix to zestaw naczyń połączonych, w którym poszczególne elementy wspólnie pracują na efekt marketingowy.

Wyrzuć wszystko, co nie działa

Co więc należy zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał internetu w promowaniu firmy? Zrezygnować ze wszystkich nieskutecznych działań, a zamiast nich skoncentrować się na trzech usługach, które wzajemnie się uzupełniają. Inne formy promocji można stosować fakultatywnie.

Do nich dołączyć należy już „jedynie” doskonałą obsługę klienta oraz wysokiej klasy produkty bądź usługi. Jeśli te warunki zostaną spełnione, a działania składające się na Empemedia Mix będą prowadzone regularnie, efekty promocyjne będą właściwie gwarantowane.

Empemedia Mix? To nie może się nie udać! Jeśli ten artykuł nie odpowiedział na wszystkie Twoje pytania, zapraszamy do kontaktu.

 


Spodobał Ci się ten artykuł?

Nie przegap następnego! Zapisz się, aby otrzymać powiadomienie o kolejnym. Newsletter wysyłamy nie częściej niż raz w tygodniu. W każdej chwili będziesz mógł zrezygnować.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie wpisanego adresu e-mail do celów marketingowych przez Agencję PR Empemedia. Mam świadomość, że przysługuje mi prawo do wycofania zgody w dowolnym czasie.

własna lista mailingowa obsługiwana jest przez FreshMail