Agencja PR Empemedia | Warszawa | pn-pt g. 9-17

Naming

Przykłady nazw wykreowanych przez Agencję Empemedia
Przykłady nazw wykreowanych przez Agencję Empemedia

Empemedia to agencja namingowa z dużym doświadczeniem w przygotowywaniu profesjonalnych nazw dla młodych firm, a także dla marek z dużym stażem na rynku, które przechodzą przez proces rebrandingu. Kreujemy również nazwy dla produktów i usług oraz zajmujemy się copywritingiem – np. przygotowujemy teksty na opakowania, strony internetowe, ulotki.

Klienci cenią nas za doskonałą relację jakości do ceny, przygotowywanie raportów z dokładnym uzasadnieniem dla każdej nazwy oraz za to, że nawet gdy składają zamówienie na jedną nazwę, otrzymują aż 5 propozycji do wyboru. Czas oczekiwania na realizację zamówienia wynosi tylko 5 dni roboczych.

Do współpracy zapraszamy zarówno firmy, które potrzebują nowej nazwy własnej, jak również przedsiębiorstwa, które ze względu na specyfikę swojej działalności posiadają duże zapotrzebowanie na naming (np. firmy farmaceutyczne i deweloperskie). Klientom zainteresowanych długotrwałą współpracą możemy zagwarantować indywidualne warunki.

Jaka powinna być dobra nazwa?

Łatwa do wypowiedzenia, unikalna, związana z wolnymi domenami internetowymi, wolna od patentów, kreatywna, mocna marketingowo (perswazyjna), oddająca ducha produktu, usługi lub firmy, a wszystkie te warunki musi spełnić w zaledwie kilku znakach. Stworzenie właściwej nazwy nie jest wcale łatwe – wymaga wiedzy marketingowej, językowej i doświadczenia.

Nazwa firmy to zaledwie kilka znaków, ale musi się w nich zawrzeć istota marki, jej styl i charakter. Dlatego właśnie stworzenie dobrej nazwy wymaga wielu godzin pracy doświadczonych copywriterów.

Przygotowanie odpowiedniej nazwy to nie tylko proces kreatywny. Wiąże się on także z koniecznością sprawdzenia wielu informacji, w tym wolnych domen internetowych, praw patentowych, czy też znaczenia danego określenia w wielu językach.

Co wchodzi w zakres namingu?

  • Kreacja nazw dla firmy, marki, produktu lub usługiPrzygotujemy zestaw nazw dla firmy, marki, produktu lub usługi. Każda propozycja powinna spełniać - najlepiej, jak to możliwe - warunki określone przez Klienta w briefie. Standardowo przygotowujemy zestaw pięciu nazw (inne opcje wymagają indywidualnego uzgodnienia).
  • Raport z uzasadnieniemKlient, który zamówił projekt nazwy, otrzyma killustronicowy zestaw propozycji z uzasadnieniem. Każda nazwa musi pasować do charakteru firmy, branży i być zgodna z oczekiwaniami klienta opisanymi w briefie. W raporcie znajdują się informacje na temat pochodzenia nazwy (słowotwórstwo), skojarzeń, które wzbudza oraz dane na temat patentów i domen.
  • Propozycje wolne od patentówSprawdzamy międzynarodowe bazy patentowe, aby mieć pewność, że zaproponowana nazwa nie będzie naruszała praw do nazwy na obszarze i w zakresie, w jakim ma być używana.
  • Sprawdzenie wolnych domenSprawdzamy czy domeny określonego typu są wolne dla proponowanych nazw lub czy - ewentualnie - są wystawione na sprzedaż. Posiadamy także własną bazę domen i w niektórych przypadkach jesteśmy w stanie zaproponować atrakcyjną i adekwatną do zamówienia nazwę wraz z domeną.
  • WizualizacjePrzygotowana przez nas wizualizacja dla każdej naszej propozycji pomoże wyobrazić sobie nazwę w kontekście graficznym (np. na ulotce, szyldzie, billboardzie, czy w reklamie prasowej). Wizualizacja stanowi pomoc w wyborze najlepszej nazwy.
  • Zestaw nazw w 5 dni!Czas oczekiwania na realizację zamówienia trwa przeważnie 5 dni roboczych. W tym czasie analizowane są rozmaite warianty nazw, przeszukiwane są bazy domen oraz bazy patentowe i w końcu opracowywany jest raport dla Klienta.
Tworzysz nową firmę? Chętnie pomożemy w wizerunkowym i marketingowym wejściu na rynek! Zaczniemy od nazwy, logo, wizytówek, potem zajmiemy się stroną internetową oraz tekstami do materiałów reklamowych. Na koniec pozostanie jeszcze promocja w internecie (AdWords, Facebook) i ew. działania z zakresu public relations.