Szkolenia Marketingowe | Szkolenia Social Media

Facebook w firmie lokalnej – czy warto?

15 lip

Facebook w firmie lokalnej – czy warto?

Czy Facebook w firmie lokalnej ma sens? Wiele osób, szczególnie tych, które z Facebooka nie korzystają, sądzi, że media społecznościowe można wykorzystać jedynie do promowania globalnych marek lub firm działających na skalę ogólnokrajową. Ale to nieprawda. Facebook w firmie lokalnej może się znakomicie sprawdzić.

Facebook to portal społecznościowy, z którego korzysta coraz więcej firm. Ich obecność na Facebooku nie wynika stąd, że pracownicy działu marketingu próbują w ten sposób zabić nudę, ale z potrzeby. Facebook umożliwia stosunkowo tanie, a przy tym skuteczne dotarcie do klientów – może być więc łatwo dostępnym narzędziem marketingowym.

Ale czy dotyczy to także firmy o charakterze lokalnym? Sklepu spożywczego, szkoły językowej, mechanika samochodowego, kawiarni, przedszkola…? Otóż, tak! Zdecydowanie tak!

Facebook jak lokalna tablica ogłoszeń

Ta wiadomość może być straszna dla czasopism i portali o charakterze lokalnym, bowiem Facebook może odebrać im reklamodawców. Gdyby lokalni przedsiębiorcy mieli świadomość, w jaki sposób mogą korzystać z mediów społecznościowych, być może już dawno odwróciliby się od tradycyjnych mediów. Facebook w firmie można bowiem wykorzystać do tego, aby z informacjami o prowadzonej działalności, produktach czy organizowanych promocjach docierać precyzyjnie do odpowiednich odbiorców. To nie jest działanie w ciemno.

Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, np. w Pszczynie, możesz przeprowadzić kampanię reklamową, którą odbiorą wyłącznie mieszkańcy Pszczyny. Dzięki temu pieniądze przeznaczone na reklamę wydasz bardzo precyzyjnie. Grupę odbiorców możesz zawęzić jeszcze bardziej, np. do osób określonej płci, w określonym wieku i o określonych zainteresowaniach.

Warto również kierować reklamę do znajomych osób, które polubiły stronę naszej firmy na Facebooku. Jest bardzo prawdopodobne, że większość znajomych tych osób również będzie pochodziła z okolicy. Dlatego w przypadku firmy lokalnej, wykorzystywanie Facebooka może być szczególnie opłacalne. Koszt promocji będzie niewielki, a reklama dotrze bardzo precyzyjnie do odpowiednich osób.

Facebook dla firmy lokalnej – zalecenia

Jeśli chcesz skutecznie prowadzić konto lokalnej firmy na Facebooku, weź pod uwagę poniższe propozycje.

  • Dbaj o regularność wpisów. Zalecam przynajmniej jeden wpis dziennie.
  • Postaraj się, by dodawać takie treści, które będą interesujące dla Twoich odbiorców (w tym dla klientów), a przy tym będą chociaż trochę nawiązywały do prowadzonej przez Ciebie działalności.
  • Nie musisz być autorem wszystkich treści – na profilu możesz linkować do ciekawych artykułów i filmów. Jeśli chcesz podkreślić lokalny charakter firmy, szukaj takich materiałów, które będą związane z Twoją miejscowością lub regionem.
  • Stale prowadź kampanię reklamową skierowaną do osób z danego miasta i jego okolicy.
  • Niektóre – najciekawsze lub najbardziej ważne dla Ciebie – wpisy publikuj jako informacje sponsorowane. Dzięki temu dotrą do większej liczby osób. Najlepiej kierować je do fanów i znajomych fanów (jest takie gotowe ustawienie, więc wystarczy z niego skorzystać).
  • Odpowiadaj na wiadomości wysyłane Ci przez klientów (także tych potencjalnych) za pośrednictwem Facebooka.
  • Od czasu do czasu (ale nie za często) organizuj konkurs lub promocję – takie wydarzenia postaraj się nagłośnić (choćby za pomocą wpisu sponsorowanego).
  • Łącz działania on-line i off-line. Klientów, którzy zaglądają do Twojego sklepu czy warsztatu informuj o tym, że firma posiada konto na Facebooku. Zachęcaj ich do „lajkowania” i wystawiania opinii. Możesz nawet obiecać rabat każdemu, kto np. stojąc przy kasie, od razu wejdzie na profil firmy i polubi stronę.

Jeśli chcesz skutecznie wykorzystywać Facebooku i inne media społecznościowe w marketingu i biznesie, skorzystaj z naszego szkolenia: Social Media dla Firm.


Marcin Pietraszek

 


[FM_form id=”2″]