szkolenie-facebook

Szkolenie Social Media dla firm

Facebook Ads? To także! Ale reklamy na Facebooku to nie całe social media. Powinieneś również wiedzieć jak komunikować się z Klientami, jeśli zaczną zadawać pytania (być może te niewygodne) przez Messenger. Jakich błędów unikać na Instagramie? A także jak korzystać z możliwości Social Sellingu na LinkedIn (ale bez spamowania)?

Facebook, Instagram i LinkedIn - praktycznie!


To, co wyróżnia nasze szkolenie, to połączenie teorii i praktyki. Szczegółowo omówimy meandry ustawień Facebooka i Instagrama, ale też wspólnie z Tobą wykonamy audyt Twojej firmy w mediach społecznościowych oraz krok po kroku przeprowadzimy Cię przez Menedżera Reklam. Nasze szkolenie przeznaczone jest dla użytkowników początkujących oraz średniozaawansowanych. Podczas szkoleń zamkniętych uwzględniamy specyficzną sytuację firmy Klienta, w tym m.in. branżę, styl komunikacji, grupę docelową.

Co w szczególności wyróżnia nasze szkolenia?
Dojazd
Dojeżdżamy do firm w całej Polsce - bez dodatkowych opłat. Lokalizacja nie ma wpływu na cenę szkolenia.
Czas trwania
Szkolenie może trwać 1 lub 2 dni w godzinach pracy danej firmy.
Elastyczny cennik
Nasze szkolenia są atrakcyjne cenowo. Standardowy koszt obliczany jest wg stawki za osobę/dzień wskazanej w cenniku. Możliwe są także opcje dodatkowe (np. catering, wynajem sali).
Materiały szkoleniowe
Każdy uczestnik otrzymuje pakiet startowy, elementem którego jest obszerny, ilustrowany skrypt szkoleniowy. Po szkoleniu wystawiamy certyfikaty dla uczestników.
Forma
Szkolenie ma formę wykładów z elementami praktycznych warsztatów oraz konsultacji dla konkretnej firmy z uwzględnieniem specyfiki branży.
Małe grupy
W szkoleniu może uczestniczyć od 2 do 12 osób - kameralne grupy zwiększają skuteczność szkolenia.
Program Szkolenia Social Media dla Firm
Moduły do wyboru

W ramach szkolenia zamkniętego Klienci mają do wyboru aż 15 modułów, przy czym podczas jednego dnia szkoleniowego zalecamy wybór maks. 7-8 modułów. Im mniej modułów w ciągu dnia, tym bardziej szczegółowe ich omówienie. Jeśli potrzebują Państwo pomocy w wyborze modułów, chętnie zaproponujemy program dostosowany do potrzeb konkretnej organizacji oraz uczestników szkolenia.

Celem tej części szkolenia jest spojrzenie na obecność firmy w mediach społecznościowych w szerszym kontekście, tak aby działania nie były „wyrwane z kontekstu”, czyli oderwane od stylu, historii, grupy odbiorców, branży itp. Wspólnie przyjrzymy się dotychczasowej działalności marki – marketingowi, konkurencji oraz grupie docelowej. Spróbujemy określić mocne i słabe strony marki, co ułatwi prowadzenie skuteczniejszej promocji w mediach społecznościowych (i nie tylko).

Wspólnie przyjrzymy się profilowi firmy na Facebooku. Spróbujemy odnaleźć dobre strony profilu, ale poszukamy także możliwości poprawy, czy też udoskonalenia profilu. Porozmawiamy o tym, jak skuteczniej rozwijać markę na Facebooku. Ten moduł obejmuje m.in.:

  • ustalenie grupy docelowej,
  • określenie celów komunikacyjnych marki,
  • analizę obecności marki na Facebooku (audyt),
  • określenie mocnych i słabych stron profilu

Ustalimy podstawowe założenia, omówimy korzystne terminy publikacji, dostępne formaty i treści wpisów. Poruszymy także temat grafik oraz video i slajdów. Skupimy się na sposobach zwiększania zaangażowania fanów: zwiększania zasięgu, zwiększania liczby reakcji, zwiększania liczby komentarzy. Ten moduł obejmuje m.in.:

  • ustawienia Facebooka krok po kroku z opcjonalną aktualizacją ustawień podczas szkolenia,
  • urozmaicanie postów dzięki różnorodnym formatom,
  • wykorzystywanie grafik i video na profilu,
  • budowanie i angażowanie społeczności,
  • omówienie elementów wpływających na skuteczność publikacji.

Celem tej części jest przygotowanie do skutecznego przygotowywania reklam na Facebooku, tak aby optymalnie wykorzystać dostępny budżet reklamowy (także wtedy, gdy jest niewielki). Ten moduł obejmuje m.in.:

  • przykład lejka marketingowego w mediach społecznościowych,
  • dostępne cele reklamy, formaty, możliwe ustawienia,
  • wykorzystywanie wpisów sponsorowanych w promocji,
  • łączenie reklam na Facebooku i na Instagramie,
  • reklamę w Menedżerze Reklam krok po kroku – w tym ustawianie grup docelowych.

Moduł poświęcony w całości obecności marki na Instagramie. Kompleksowo omówimy zarówno ogólne zasady działania na Facebooku, jak i profil firmy, a także przyjrzymy się kontom o podobnej tematyce. Ten moduł obejmuje m.in.:

  • audyt marki na Instagramie,
  • kluczowe ustawienia konta na Instagramie,
  • zasady prowadzenia konta na Instagramie,
  • dobre i złe praktyki,
  • wykorzystanie Insta Stories.

Taktyka social media, czyli jak nadać spójny styl profilowi marki oraz jakie treści publikować. W tym module porozmawiamy o strategii i taktyce w ujęciu ogólnym, a później skupimy się na marce. Ten moduł obejmuje m.in.:

  • omówienie taktyki obecności na Facebooku na konkretnym przykładzie,
  • wyróżnienie kluczowych elementów taktyki,
  • ćwiczenie polegające na stworzeniu przez uczestników zarysu strategii dla marki.

Uzupełnienie modułu reklamowego o elementy związane z bardziej zaawansowanymi ustawieniami oraz statystykami reklam na Facebooku. Ten moduł obejmuje m.in.:

  • testowanie i porównywanie reklam,
  • Pixel Facebooka – podstawy remarketingu,
  • generowanie raportów,
  • analizowanie wyników i ocenianie skuteczności.

Uzupełnienie modułu reklamowego o ćwiczenie, które pozwoli uczestnikom samodzielnie przygotowywać kampanie reklamowe. Ćwiczenie pomoże ustalić etapy, na jakich pojawiają się trudności i rozwiązanie ich z pomocą trenera. Po tym ćwiczeniu uczestnicy nabierają większej pewności siebie w tworzeniu nowych kreacji reklamowych. Ten moduł obejmuje m.in.:

  • pisanie tekstów reklamowych,
  • ćwiczenie: samodzielne ustawianie reklam przez uczestników,
  • omówienie wykorzystania możliwości reklamowych Facebooka w kontekście firmy.

Jak wskazuje nazwa „media społecznościowe” – skuteczne działania na Facebooku i Instagramie nieodzownie wiążą się z budowaniem społeczności, a więc wymagają dwustronnej relacji z odbiorcami. W tym module dokładniej przyjrzymy się temu tematowi – zarówno teoretycznie, jak i w kontekście marki. Ten moduł obejmuje m.in.:

  • kontakt z odbiorcami we wpisach,
  • komunikację w komentarzach,
  • komunikację przez Messenger i Direct,
  • wykorzystywanie materiałów od fanów,
  • współpracę z influencerami.

Nie wszystko, co zechcemy, możemy na Facebooku opublikować, a szczególne zasady (czasem zaskakujące) dotyczą tego, co na Facebooku można reklamować. Warto mieć na uwadze także aktualny stan prawny, który wymaga przestrzegania RODO oraz praw autorskich – dotyczy to także fanów na Facebooku i Instagramie. Ten moduł obejmuje m.in.:

  • zasady obowiązujące na Facebooku (np. ograniczenia na Facebooku),
  • social media a prawo (ochrona danych osobowych, prawo autorskie),
  • procedury ułatwiające prowadzenie konta.

Social Media mogą być jeszcze lepsze, jeśli wykorzystamy dodatkowe aplikacje. Część z nich udostępnia sam Facebook, inne pochodzą od zewnętrznych dostawców. Ten moduł obejmuje m.in.:

  • dodatkowe narzędzia udostępniane przez Facebook i Instagram,
  • aplikacje ułatwiające pracę z Instagramem i Facebookiem.

LinkedIn opiera się przede wszystkim na profilach osobistych. Budując swój ekspercki wizerunek, można znacznie wzmocnić także swoją pozycję biznesową. W przypadku profili pracowników, wskazane jest, aby byli one ambasadorami firmy, w której pracują.

  • ABC profilu prywatnego – ustawienia i ich wpływ na wizerunek i skuteczność
  • Budowanie pozycji eksperta na LinkedIn – jak budować i wzmacniać swoją pozycję dzięki wpisom, artykułom, komentarzom i innym aktywnościom
  • Algorytm LinkedIn – jak z nim współpracować?

Chcąc w pełni  wykorzystywać możliwości, jakie daje LinkedIn, warto jest łączyć ze sobą potencjał profilu prywatnego z prowadzeniem konta firmowego.  Konto firmowe, a także konta osobiste pracowników mogą wzajemnie na siebie oddziaływać, zwiększając zasięgi marki. LinkedIn to także social selling – czyli sprzedaż uzyskiwana dzięki relacjom.

  • Tworzenie profilu firmowego krok po kroku
  • Ustawienia profilu firmowego
  • Prowadzenie profilu firmowego
  • Profil prywatny a firmowy – wzajemne oddziaływanie

LinkedIn  umożliwia publikowanie treści płatnych zorientowanych na rozmaite cele i skierowanych do ściśle wyodrębnionych grup odbiorców. Możliwości targetowania na podstawie stanowisk oraz innych cech związanych z praca i biznesem są w tym przypadku dużo większe niż choćby na Facebooku. Jeśli chcemy docierać do osób decyzyjnych lub określonych specjalistów, reklama na LinkedIn będzie właściwym wyborem.

  • Menedżer Kampanii na LinkedIn
  • Cele i formaty reklamowe
  • Ustawianie kampanii reklamowych
  • Ustawienia płatności i kontrolowanie kosztów
  • Tworzenie kreacji reklamowych
  • Statystyki i demografia kampanii

Narzędzia LinkedIn na drodze do skutecznej sprzedaży:

  • InMail a networking
  • Sale Navigator – kto i po co go potrzebuje
  • Skuteczny Social Selling – jak łączyć ze sobą różne działania, aby sprzedawać (lub osiągać inne cele biznesowe) bez spamowania
  • Social Selling Index – na czym polega i jak go poprawić

Trener i autor szkolenia

Marcin Pietraszek – właściciel firmy Empemedia. Od 7 lat niemal każdego dnia nadzoruje i obsługuje konta swoich Klientów w mediach społecznościowych. Prowadzi także kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie i LinkedIn. Jest autorem wielu publikacji na temat marketingu, w tym książki “PRo-MOC-ja”, m.in. na temat wykorzystywania mediów społecznościowych w małych firmach. W temacie mediów społecznościowych jest przede wszystkim praktykiem, a podczas realizowanych szkoleń często sięga do przykładów z własnego doświadczenia.

Szkolenie otwarte - Warszawa 27.03.2020 r.

W celu zapisania się na szkolenie otwarte, prosimy zarejestrować się przez system Konfeo (poniżej). Najbliższe szkolenie otwarte:

  • Warszawa, 27 marca 2020 roku, w iDid Ursynów (Al. KEN 93).

Dokładna lokalizacja może ulec zmianie. Aby zarezerwować miejsce na szkolenie otwarte, należy dokonać płatności w ciągu 48 h od złożenia zamówienia. Podana cena jest ceną brutto. Wystawiamy faktury VAT (23%).  Kliknij, aby uzyskać szczegółowe informacje o szkoleniu otwartym.

Szkolenie zamknięte - dowolny termin - cała Polska

W przypadku zainteresowania szkoleniem zamkniętym (tylko dla Państwa firmy), prosimy wypełnić formularz poniżej. Oferta cenowa będzie zależna od liczby uczestników i wybranych opcji. Dojazd do Państwa firmy lub sali szkoleniowej w Państwa mieście – gratis (nie ma wpływu na ostateczną wycenę).

Zamów wycenę szkolenia zamkniętego

Wypełnij wybrane opcje - wycenę otrzymasz maksymalnie w ciągu kilku godzin. W razie wątpliwości, napisz do nas na empe(małpka)empemedia.pl lub zadzwoń: Tel. 505 780 488. Pracujemy w dni robocze - od g. 9 do g. 17.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Wybierz temat szkolenia
Social MediaLinkedIne-MarketingCopywritingContent Marketing

Wybierz preferowany czas trwania szkolenia:
1 dzień2 dninie wiem

Czy rozważasz opcję cateringu dla Uczestników?
Bez cateringuKawowyKawowy i obiadowynie wiem

Ile osób weźmie udział w szkoleniu? (min. 1 - maks. 12)

Czy Twoja firma dysponuje lokalem dla powyższej liczby uczestników?
TakNie

Dodatkowe pytania, informacje:

Proszę o przygotowanie oferty handlowej. Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celach marketingowych przez Agencję PR Empemedia.