Szkolenia Marketingowe | Szkolenia Social Media
Co w szczególności wyróżnia nasze szkolenia?
Instytucje to nasza specjalność!
Jako jedni z nielicznych specjalizujemy się w szkoleniach z mediów społecznościowych dla instytucji samorządowych, rządowych i pozarządowych. Rozumiemy specyfikę urzędów, domów kultury, muzeów, szkół, bibliotek, fundacji, stowarzyszeń oraz innych organizacji niekomercyjnych.
Elastycznie!
Szkolenie może trwać 1 lub 2 dni w godzinach dostosowanych do czasu pracy uczestników. W zależności od potrzeb, szkolenie może obejmować jedno, kilka lub wszystkie media społecznościowe: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok, a także YouTube oraz podcasty .
Dopasowana forma
Szkolenie ma formę wykładów z elementami praktycznych warsztatów oraz konsultacji dla konkretnego urzędu / instytucji. Każde szkolenie jest inne, dostosowane do odpowiedniej organizacji. Analizujemy konta prowadzone przez Uczestników, a szkolenie wzbogacamy o wskazówki.
Grupy stacjonarne - od 4 osób
Szkolenia stacjonarne najczęściej zamawiane są dla grup od 5 do 15 osób, jednak realizujemy je nawet dla 4 Uczestników. Przy mniejszej grupie, zachęcamy do skorzystania z opcji szkolenia internetowego, które może zostać zrealizowane nawet indywidualnie, dla jednej osoby!
Dojazd w całej Polsce
Dojeżdżamy do urzędów, instytucji oraz innych organizacji w całej Polsce.
Materiały szkoleniowe
Każdy uczestnik otrzymuje obszerną prezentację (w wersji elektronicznej), a także Certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia.
Każde szkolenie obejmuje moduł Social Media i Facebook. Dodatkowo można wybrać także inne moduły - na jeden należy przeznaczyć od 1 do 2 godzin. Chętnie pomożemy w wyborze opcji dopasowanych do Państwa potrzeb.

Social Media i Facebook w Instytucji

  • Szacunkowy czas trwania: 5 h
  • Szkolenie omawia uniwersalne zasady prowadzenia mediów społecznościowych w instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem (i na przykładzie) Facebooka. Dużą część wiedzy można zastosować także prowadząc inne social media. 


🞛 Wprowadzenie do mediów społecznościowych

  • Social Media w Polsce – aktualne dane
  • Media społecznościowe kontra media tradycyjne (różnice w komunikacji)
  • Specyfika poszczególnych platform społecznościowych

🞛 Bezpieczeństwo na Facebooku

  • Konto prywatne a strona firmy
  • Popularne błędy, które zagrażają bezpieczeństwu konta
  • Bezpieczny dostęp do konta pracownika i do konta firmy

🞛 Fanpage – ustawienia i narzędzia

  • Kluczowe ustawienia strony firmowej na Facebooku
  • Ustawianie automatycznych wiadomości (Messenger)
  • Planowanie postów w Meta Business Suite
  • Zakładanie i ustawienia Menedżera Firmy dla instytucji

🞛 Algorytm i dobór treści

  • Algorytm – na czym polega?
  • Prowadzenie konta w zgodzie z algorytmem
  • Jak tworzyć angażujące posty?
  • Jak i kiedy publikować?
  • Przykłady postów instytucji na Facebooku (wskazówki i inspiracje)
  • Analiza kont na Facebooku (jednego lub więcej) w organizacji Uczestników

🞛 Komunikacja z odbiorcami

  • Profesjonalna obsługa w mediach społecznościowych
  • Interakcje z mieszkańcami
  • Reagowanie na krytykę i negatywne opinie
  • Sytuacje kryzysowe – zapobieganie, przygotowanie, reagowanie

🞛  Zarządzanie mediami społecznościowymi w instytucji

  • Specyfika związana z prowadzeniem mediów społecznościowych w Instytucji
  • Problem decyzyjności
  • Ustalenie taktyki i procedur dot. prowadzenia kont social media
  • Ustalenie zasad komunikacji z odbiorcami
  • Regulamin dla użytkowników

🞛  Wokół social mediów – przydatne informacje

  • Ochrona danych osobowych
  • Ochrona praw autorskich
  • Konkursy zgodnie z prawem i regulaminem
  • Problemy techniczne
  • Odwołanie od decyzji Facebooka

W trakcie całego szkolenia Uczestnicy mogą na bieżąco zadawać pytania.

Dodatkowo istnieje możliwość dodania 2-godzinnego modułu na temat tworzenia konta reklamowego i kampanii reklamowych na Facebooku.

Instagram w Instytucji

  • Szacunkowy czas trwania: 1,5 h – 2 h. 

Specyfika Instagrama

  • Specyfika Instagrama na tle innych mediów społecznościowych
  • Rodzaje publikacji: zdjęcia, rolki, relacje

Ekosystem Instagrama

  • Profesjonalna prezentacja firmy (tzw. bio)
  • 3 światy: hashtagi, lokalizacje, użytkownicy
  • Wykorzystaj moc hashtagów – zasady stosowania
  • Rosnąca rola pozycjonowania (SEO)

Nie tylko posty – wskazówki, kluczowe aktywności

  • Dodatkowe zastosowania hashtagów
  • Oznaczaj użytkowników i reaguj na oznaczenia
  • Dodawaj relacje i angażuj
  • Dodawaj rolki
  • Udostępniaj

Algorytm na Instagramie

  • Jakie dane uwzględnia algorytm?
  • Jak współpracować z algorytmem?
  • Co wpływa negatywnie na algorytm?
  • Najlepszy czas publikacji

Zwiększanie popularności na Instagramie

  • Dlaczego Instagram wymaga innego prowadzenia niż Facebook
  • Aktywność w imieniu marki na innych profilach
  • Konkurs jako sposób promocji na Instagramie
  • Najważniejsze wskazówki – podsumowanie

Estetycznie i angażująco

  • Inspirujące konta na Instagramie – przykłady z instytucji
  • Kompozycje postów
  • Analiza kont prowadzonych przez Uczestników (dla chętnych)

Na zakończenie

  • O zdjęciach i video słów kilka…
  • Przykłady aplikacji do zdjęć i edycji video

LinkedIn w instytucji

  • Szacunkowy czas trwania – 1,5 h –  2 h

Specyfika LinkedIn

  • LinkedIn w Polsce – aktualne dane
  • Ewolucja od rekrutacji do relacji
  • Influencer na LinkedIn – kto nim może zostać?
  • Możliwości i przykłady wykorzystywania LinkedIn w instytucjach
  • Prezentacja i podgląd systemu LinkedIn

Znaczenie profilu personalnego pracownika

  • Różnice pomiędzy Facebookiem a LinkedIn
  • Sekcje profilu personalnego
  • Kręgi kontaktów
  • Social Selling Index

Company Page, czyli Strona Firmy

  • Strona firmowa – company page
  • Zakładanie strony
  • Edycja najważniejszych ustawień
  • Role na stronie
  • Statystyki

Profil firmowy a personalny

  • Zależności pomiędzy profilem personalnym a firmowym
  • Dlaczego pracownik miałby się angażować w promocję pracodawcy?
  • Employee Advocacy – pracownik ambasadorem marki

Algorytm na LinkedIn

  • Klasyfikowanie treści i znaczenie interakcji
  • Najlepszy czas publikacji
  • Rodzaje treści w kontekście algorytmu
  • Dostępne formaty: ankiety, posty, artykuły
  • Hashtagi na LinkedIn

Przykłady i inspiracje

  • Przykłady postów informacyjnych na kontach instytucji
  • Przykłady postów z ofertami pracy
  • Omówienie kont prowadzonych przez Uczestników.

X / Twitter w Instytucji

  • Szacunkowy czas trwania: 0,5h – 1 h

  • Rola X / Twittera we współczesnym obiegu informacji
  • Dobór i tworzenie treści na X / Twitterze – dobre i złe praktyki
  • Rola zdjęć i video na Twitterze
  • Algorytm X
  • Dobór czasu publikacji
  • Komunikacja z odbiorcami oraz innymi użytkownikami X / Twittera
  • Wykorzystywanie X w instytucjach publicznych – przykłady i możliwości zastosowania
  • Przegląd kont z organizacji Uczestników

YouTube w instytucji

  • Szacunkowy czas trwania: 1 h

  • Specyfika przekazów video
  • Algorytm na YouTube
  • Przykłady kanałów prowadzonych przez instytucje
  • Aspekty techniczne, na które warto zwrócić uwagę
  • Czynniki wpływające na sukces kanału YouTube
  • Analiza kanału organizacji Uczestników na YouTube – słabe i mocne strony

TikTok w Instytucji

  • Szacowany czas trwania – 1 h.


  • Specyfika TikToka na tle mediów społecznościowych

    • Różnice między TikTokiem a Instagramem
    • Różnice między TikTokiem a YouTube
    • Rodzaje treści i możliwości ich zastosowania w przypadku instytucji
  • Algorytm i funkcje TikToka

    • Jak działa algorytm na TikToku
    • Media rekomendacyjne a społecznościowe – różnice
    • Podstawowe funkcje i ustawienia
    • Dodawanie treści video
    • Miksowanie treści video
    • Dodawanie zdjęć
    • Zmiana konta prywatnego na profesjonalne dla instytucji
  • Zastosowania TikToka w Instytucji

    • Przykład instytucji na TikToku – analiza przypadku
    • Przykłady zastosowania TikToka w instytucjach różnego typu
    • Jak szukać inspiracji?
    • Jak poszerzać grono odbiorców?
    • O czym trzeba pamiętać?
    • Kiedy najlepiej publikować?
    • Trudności i wyzwania dla instytucji na TikToku.

Istnieje także możliwość zamówienia 1-dniowego lub 2-dniowego szkolenia w całości poświęconego tematyce publikacji video na TikToku, Instagramie i YouTube. Szkolenie może zawierać część warsztatową.

Mamy także: SZKOLENIE OTWARTE

Poza szkoleniami zamkniętymi (na zamówienie) organizujemy także szkolenie otwarte on-line Social Media w Instytucji.

Instytucje finansowane ze środków publicznych w przypadku szkolenia przeprowadzanego dla własnych pracowników są zwolnione z VAT.

Program i zapisy na TEJ stronie

Social Media w Instytucji / Urzędzie

Realizowaliśmy szkolenia m.in. dla:

  • Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Szczecinie
  • Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna
  • Urzędu Gminy Kurzętnik
  • Duńskiego Instytutu Kultury w Warszawie
  • Starostwa Powiatowego we Włodawie
  • Powiatu Wysokomazowieckiego
  • RZGW Wody Polskie w Gdańsku i Gliwicach
  • Lasów Miejskich – Warszawa
  • Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego
  • Straży Miejskiej m. st. Warszawy
  • Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych
  • Biura Regionalnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Brukseli
  • Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie

a także szkolenia, w których uczestniczyli pracownicy szkół, sądów, urzędów pracy oraz innych instytucji rządowych i samorządowych.

Informacje organizacyjne

Szkolenie stacjonarne może zostać zrealizowane w Państwa instytucji – na terenie całej Polski. Konieczny jest dostęp do rzutnika lub monitora oraz do internetu. Wskazane jest (choć nieobowiązkowe), aby dostęp do komputerów i internetu mieli także Uczestnicy.

Uczestnicy otrzymują zestawy szkoleniowe (pendrive z prezentacją i zestawy do wykonywania notatek).

Szkolenie jednodniowe jest bardziej intensywne. Szkolenie dwudniowe przebiega w wolniejszym tempie i pozostawia więcej czasu na dyskusję i odpowiedzi na pytania. Podczas szkolenia dwudniowego istnieje możliwość uwzględnienia w programie ćwiczeń praktycznych dla Uczestników.


Szkolenie on-line ma charakter interaktywny i jest prowadzone w formie webinaru, na żywo. Uczestnik widzi trenera, jego prezentację oraz ustawienia jego ekranu podczas prezentowania poszczególnych ustawień w omawianych mediach społecznościowych.

Uczestnik może zadawać pytania trenerowi za pomocą mikrofonu, a także pisemnie, w formie czatu. Dla lepszej integracji i większej skuteczności, zachęcamy do udziału z włączoną kamerą.

Zarówno szkolenie stacjonarne, jak i internetowe umożliwia zrealizowanie takiego samego programu – obydwie formy szkolenia są tak samo skuteczne.

Uczestnicy szkoleń stacjonarnych, poza Certyfikatem otrzymują także zestaw szkoleniowy, w skład którego wchodzi m.in. ekologiczny pendrive z prezentacją PDF. Rezygnacja ze skryptów drukowanych to nasz drobny wkład w ochronę środowiska.

Zamów wycenę szkolenia zamkniętego

Prosimy o wypełnienie zgłoszenia. W razie wątpliwości, prosimy o e-mail: empe(małpka)empemedia.pl lub telefon: 505 780 488. Pracujemy w dni robocze - od g. 9 do g. 17.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celach związanych z obsługą niniejszego zapytania przez firmę Empemedia.