23 Gru

Social Media w Urzędzie – co je wyróżnia?

Może się wydawać, że prowadzenie profilu urzędu na Facebooku niczym nie różni się od obsługi typowego konta firmowego. Ale czy rzeczywiście tak jest? Z technicznego punktu widzenia – owszem, ale social media w urzędzie muszą uwzględniać specyficzne uregulowania prawne, oczekiwania odbiorców oraz niekomercyjny charakter konta na Facebooku lub na Instagramie.

16 Sie

Jak promować firmę szkoleniową lub konsultingową?

Jeśli chcielibyśmy promować firmę szkoleniową lub konsultingową w sposób analogiczny do marketingu produktów, w wielu przypadkach bylibyśmy skazani na porażkę. Szkolenia, zajęcia edukacyjne, czy też różnego rodzaju usługi doradcze trudno jest zwizualizować, czy choćby pokazać efekt przed i po. W kulturze obrazkowej może to stanowić pewien problem.

25 Maj

Historia sukcesu małej firmy – jak pomógł Facebook?

Czy w przypadku małej firmy reklama na Facebooku może być równie skuteczna, jak w odniesieniu do dużych marek? Dla wielkich graczy media społecznościowe stanowią tylko jeden z elementów w całej machinie marketingowej. Dla małych firm to natomiast często jeden z zaledwie dwóch (obok Google AdWords) podstawowych kanałów promocji. Jeśli szukamy potwierdzenia dla skuteczności Facebooka jako […]

11 Maj

Sprzedawaj dzięki Facebookowi

Czy mając konto firmy na Facebooku, możesz sprzedawać więcej? Tak! Mało tego, bo dziś Facebook nie jest już tylko uzupełnieniem dla innych form sprzedaży. Z powodzeniem mógłbym wskazać firmy, które całą swoją sprzedaż mogłyby generować wyłącznie przez Facebooka. Niepotrzebne strony internetowe, niepotrzebne sklepy stacjonarne, ba, niepotrzebne nawet maile i telefony – Facebook robi całą robotę.

16 Kwi

Nowy algorytm Facebooka – czy naprawdę taki straszny?

Czy nowy algorytm Facebooka faktycznie uderzy w profile firmowe i utrudni promocję marek w najpopularniejszym portalu społecznościowym? Niekoniecznie. Najwięcej zależy od administratorów stron, a właściwie od tego, czy uda im się zaangażować swoich odbiorców. Mocno komentowane ostatnio stwierdzenie Marka Zuckerberga, że Facebook będzie preferował w swym algorytmie treści od znajomych, kosztem wpisów ze stron, odebrane […]

26 Lut

Profil na Facebooku dla firmy turystycznej

Użytkownicy Facebooka i Instagrama uwielbiają turystykę! Z tego też powodu profil na Facebooku dla firmy turystycznej to bardzo dobry pomysł. Działania na Facebooku warto wzmocnić obecnością na Instagramie. Naprawdę trudno dziś sobie wyobrazić firmę turystyczną, którą stać by było na ignorowanie ogromnego potencjału, jaki tkwi w Facebooku, Instagramie, czy też ogólniej – w mediach społecznościowych. […]

26 Sty

Jak prowadzić Facebook i Instagram w branży ślubnej?

Facebook i Instagram w branży ślubnej sprawdza się wyśmienicie. Jeśli więc szukasz sposobów na skuteczną promocję sukien ślubnych, butów do ślubu, dekoracji sal weselnych, organizacji ślubów i wesel, usług fotografii ślubnej lub jakichkolwiek innych ofert skierowanych do panien i panów młodych, zdecydowania warto skorzystać z możliwości jakie dają media społecznościowe. Branża pełna emocji Firmy działające […]

19 Gru

Instagram w biznesie – od czego zacząć?

Większość przedsiębiorców i menedżerów ma już świadomość, że warto prowadzić profil firmy na Facebooku. Ale Instagram? Po co? I z której strony go ugryźć, by przyniosło to firmie korzyści? W tym krótkim poradniku postaram się nieco przybliżyć temat. Instagram należy obecnie do Facebooka. Największy portal społecznościowy nieźle się wykosztował, aby przejąć prawa do popularnego serwisu […]

28 Lis

Google Ads czy Facebook?

Jako medium reklamowe Google Ads (dawniej Google AdWords) wciąż jeszcze pozostaje popularniejszym narzędziem niż Facebook. Jednak obecnie obydwie metody dotarcia do potencjalnych klientów zapewniają porównywalne możliwości. Google Ads dociera do 95,4%* internautów w Polsce. Facebook ma na razie nieco gorszy zasięg – 81%. Ale obydwoma kanałami dotrzeć możemy do większości aktywnych konsumentów w Polsce.  Co […]

06 Wrz

Jak zarządzać reputacją restauracji lub hotelu?

Dziś dbałość o reputację restauracji czy hotelu oznacza zupełnie co innego niż jeszcze kilkanaście, a nawet kilka lat temu. Niestety, nie wszyscy, którzy zarządzają tego typu obiektami dostrzegli, że obecnie gości powinni obsługiwać już nie tylko w lokalu, ale także w internecie. I nie mam na myśli sprzedaży dań obiadowych z dowozem do domu. Po […]

03 Wrz

Jak działają informacje prasowe? 5 mitów na temat PR!

Czy dziś jeszcze informacje prasowe mają sens? Jak najbardziej! Informacje prasowe stanowią jeden z najważniejszych elementów komunikacji z rynkiem i potencjalnymi odbiorcami, szczególnie w internecie. To szansa, aby dotrzeć z informacjami na temat działalności marki do dziennikarzy, redaktorów i w końcu także do ich odbiorców. Skutecznie i bez ponoszenia dużych kosztów.

22 Lis

10 błędów, jakie popełniają firmy na Facebooku. Cz. II – dla zaawansowanych

Zaawansowani użytkownicy Facebooka także popełniają błędy, a wynikają one często z ich przekonania, że poznali już wszystko, co można było poznać. Warto mieć na uwadze, że Facebook zmienia się bardzo dynamicznie i przeważnie słabo informuje o nowościach. Użytkownik sam musi trzymać rękę na pulsie, jeśli chce być na bieżąco.